målarmåndag - dom sista isfolketböckerna

Jag skrev för ett tag sedan, att jag äntligen målat klart hela isfolketserien, men jag har inte visat dom än. Det känns vara dags för det nu, så ska jag göra en video senare där jag visar alla böckerna på närmare håll. Det är otroligt skönt att äntligen ha målat klart allihopa, ett konstprojekt som skulle ta ett år enligt planerna, tog drygt sex år - jag är usel på att hålla deadlines... Samtidigt så känns det lite tomt, jag vill nog hitta ett nytt konstprojekt, något som drar mig att måla även när jag inte alls känner för det (jag saknar att måla regelbundet!), men jag vill inte ha ett sånt här mastodontprojekt igen. Första målet är att börja måla ATCs igen, dom är ett lagomt stort projekt (ca 6,5x9 cm), kanske satsa på en till tre kort i veckan? Som sagt - jag saknar att måla!
 
(Ok, första bilden är mer än lovligt suddig, jag får se om jag fixar det framöver...)
 
 

Kommentarer:

1 iHanna:

Visst är det en skön (men lite sorglig) känsla att bli klar med stora projekt, jag håller med. kolla med ditt lokala bibliotek om du kan få ställa ut dem där, det vore ju coolt.

Du har inte en art journal då, som du kan måla och skapa i? den finns ju alltid där, utan krav. eller var med i min postcard swap, så har du 10 kort att måla - deadline i april någon gång. :-)

2 Jessica Högberg:

Jäklar vilket jobb! fint som tusan blev det <3

Svar: tack så mycket! ♥♥♥
Miss Kitten Heart

Kommentera här: