fredagsfavoriter på en lördag - blommigt

Jag orkade inte fredagsfavorisera igår (däremot så flyttade jag på köksbordet, sydde fast rutor i min restgarnsfilt, jobbade på en födelsedagspresent, förutom att jag låg på soffan och läste Victoria Clayton), det får bli idag istället. Och precis som förra veckan, så är mina favoriter ganska enkelspåriga... Förflyttningen av köksbordet, då jag samtidigt lade i extraskivan, gjorde att bordet plötsligt känns väldigt stort, och det skriker efter att pyntas till. Det som saknas mest, är en blombukett, nånting grönt, men inte ens en tulpanbukett har jag pengar till. Björkris vore ett bra budgetalternativ (i brist på blommande kvistar som körsbär, dom är betydligt mer sällsynta här uppe än vad dom är i Nynäshamn, när jag bodde där så plockade jag in körsbär, plommon och äpple ibland på våren), men med all snö så är det inte helt enkelt att komma åt träden... Så jag sitter och trånar efter fina buketter på pinterest istället...
 
 
 
 
 
 
 
Dagens soundtrack, det är en av mina gamla spellistor, marslängtan. För vad gör man i mars, om inte längtar och längtar, våren är på gång, men känns ändå så långt borta. Det är melankoliskt och hoppfullt, precis som låtarna på min spellista!
 
 

Kommentera här: