fredagsfavoriter - frisyrfavorit

Fredagens favoriter blir väldigt kort och koncis - det blir faktiskt bara en enda frisyr. Sen jag började spara ut håret för snart 2½ år sedan, så har jag inte gjort något med det än att låta det växa, och det börjar kännas lite trist. Och slitet, väldigt slitet! Och det börjar bli riktigt långt, det är inte långt till behåbandet (från ca 1 cm snagg - mitt hår växer som ogräs), och det är i och för sig positivt, det gör att jag inte är rädd för att prova olika saker med håret. Men det gör också att det blir bökigare att färga (jag har nog svårt som det är att få hårfärgen jämnt fördelad), och det blir dyrare, eftersom en färgförpackning inte räcker längre. Jag har varit sugen på att klippa det ett bra tag, inte kort igen, men kortare, och Vintage-egyptologen sådde ett pagefrö i min skalle. Just hennes frisyr är inget för mig, jag har inte rakt hår (det blev riktigt lockigt sedan jag sparade ut det!), och jag håller inte på och plattångar. Men så såg jag den här tjejen på instagram (hon har förresten supermysig youtubekanal också!), och jag förälskade mig i frisyren, den funkar förhoppningsvis ok på ett hår som lockar sig, och så kan man fixa till den lite prydligare om lusten faller på. Lugg är tyvärr inget för mig (har världens största virvel i pannan), så det får i så fall bli en lugglös page, men det går det också. Nu gäller det bara att syster Jessica kommer och hälsar på snart, hon har lovat att klippa mig!
 
Jag känns förresten väldigt o-unik med dom här frisyrplanerna - det syns många pager nu! Många som klipper page den senaste tiden (och såna som syster Maria som klippte page för ett bra tag sen), och när jag kollar äldre serier och sånt (tex Bones), så visst klipps det page där också. Page är tydligen grejen nu!
 
 
 
 Dagens spellista känns lite som ett soundtrack till bilderna ovan:
 
 

Kommentera här: