trött, men pratar tröjor ändå

Jag är så oändligt trött, hela tiden (jag har inte sovit mer än ca 4 timmar per natt i 2-3 månader), hela dagarna längtar jag efter att det ska bli kväll så jag får sova, och sen kan jag ändå inte sova på nätterna. Alldeles strax ska jag lägga omkull mig, och försöka sova en stund innan nästa gång jag måste ut med Alice. Håll tummarna för en tupplur!
 
Och apropå att vara ute med hunden - jag har upptäckt en väldigt irriterande lucka i min garderob, åtminstone nu när det är vinter och kallt: jag har nästan inga kläder med hellånga ärmar, allting är med trekvartsärm eller kort ärm, eller ännu värre - ärmlöst. Även om jag har en stickad tröja ovanpå, så blir det en kall glipa längst ner på armen. Tröjor och klänningar med hellånga ärmar står alltså på inköpslistan!
 
Apropå tröjor - det är över ett år sedan som jag tog på mig att sticka en tröjbeställning, och tack vare en lång tid av depression, så har jag inte kunnat sticka den tröjan. Förrän nu! Nu har jag bara en ärm kvar, så är tröjan färdigstickad, gissa om det känns bra! Framöver kan jag sticka till mig själv utan dåligt samvete (jag har en tröja eller två som jag sett fram emot att sticka), och dessutom så får jag pengar nog till att hämta ut min lagade symaskin. Win-win-win situation som bara den! Jag får se om jag hinner bli klar med ärmen idag, annars blir det imorgon, gissa om jag ser fram emot det!
 
Förresten, visade jag Weasleytröjan jag stickade till Hasse i julas? Jag och alla djuren har varsin Weasleytröja, med våra initialer på, jag har stickat dom av sockgarnssnuttar, och jag kom på att Hasse ju inte hade någon tröja än. Tur att en sån här tröja går fort att sticka - den är lagom stor att rymmas på min handflata! ^_^
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Sömn är viktigt, hoppas du fick en skön tupplur! Får man fråga vad du har för storlek, jag har mycket kläder som inte används i blandade storlekar. Det är ju kul om saker kommer till användning.

Svar: det var väldigt skönt mens jag sov, sen var jag trött igen :S jag har L för det mesta, och det låter intressant, beroende på vad du vill ha för dom! ♥ :)
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Inget, bara bra om saker som ligger kommer till användning L är för litet för mej just nu men jag vet inte vad som finns ännu, ska kolla i veckan <3

Svar: då låter det definitivt intressant! tack så mycket! ♥
Miss Kitten Heart

3 Jessica Högberg:

kan du maila en adress? [email protected]

Svar: mejlat!
Miss Kitten Heart

4 Jessica Högberg:

Jag har inte fått nåt mail :(

Svar: :(
Miss Kitten Heart

Kommentera här: