målarmåndag - två decemberskapelser

Idag började riktigt bra - dels så gick bilen nästan igenom besiktningen (jag behöver bara byta tre lampor, och inget återbesök), dels har jag lämnat in glasögonen för glasbyte, och från Sigrun fick jag med mig en hög med nagellack (bland annat ett vinrött, som jag känt att jag saknar). Och igår lade jag upp en massa kläder till försäljning i en köp&säljgrupp på facebook, även om jag inte fått något sålt än (jag ska lägga upp i fler grupper, bara det att det tar sån tid - det är 32 plagg än så länge). Så jag tänkte fortsätta att bocka av saker:
 
Jag har några skapelser från i december, som jag inte har visat än (jag har väntat på att alla julklappar ska vara gedda, så att jag kan visa allt på en gång, men sista paketet väntar fortfarande på sin mottagare, så den julklappen får jag visa  senare), en julklapp och ett mail art-byte.
 
Julklappen gav jag till Karin, till henne ger jag gärna saker med häxig känsla. Häxhemsreglerna skrev jag ut från nätet, julpyntet gjorde jag själv.
 
En runa, en korp (båda bilderna hittade jag på nätet och ritade av) och en korp (som jag däremot målat helt själv), målade på tillsågade skivor av en björk från min lilla skog. För att piffa till dom lite extra, så gjorde jag hängen av träkulor och fjädrar.
 
Cat har jag bytt massor av konst med genom åren, det är alltid lika roligt. Den här gången skulle vi byta ornament, hon önskade sig en katt, jag önskade något Alice i Underlandet eller Harry Potter (tyvärr verkar posten ha ätit upp hennes ornament, även om jag inte gett upp hoppet än). Jag gjorde en dotee-docka i form av en katt, Först klippte jag ut en kattform i tyg, sydde ihop den och fyllde med bomull (jag har slut på stoppning, bomull - bara så att ni vet - är värdelöst att stoppa med...). Sedan klippte jag ut en vit form till ansiktet och magen, och sydde på den. Sedan målade jag den vita formen med vit akryl, för att få ett bra underlag till ansiktet, som också målades med akryl. Till sist så gjorde jag en hängare och en svans med broderigarn och pärlor, och så var den klar! Inte speciellt svår att göra, fast bitvis lite pillig, och väldigt söt, om jag får säga det själv. Allt som är smått (den här är ca 10 cm hög, själva katten) är gulligt!
 
Jag hade hoppats på att visa upp dom sista färdigmålade isfolketböckerna nån måndag, men den sista boken ligger fortfarande på mitt målarbord, bara påbörjad - dem är tyvärr långt ifrån klar. Så dom får vänta lite till, hur mycket jag än ser fram emot att äntligen få klart mitt måla-om-isfolketböckerna-projekt!
 

Kommentera här: