julornamentspaket - fått

Igår kom äntligen det julornamentspaket jag väntat på dom senaste två veckorna - precis lagom till att granen ska plockas ner... Typiskt julposten, förstås, men bättre sent än aldrig, det är mycket post som aldrig kommer fram också! I förra årets paket, så fick jag pynt till min Alice i Underlandet-gran, i år så var det Harry Potter för hela slanten. Perfekt!
 
Avsändaren har pysslat ihop en hel hög med HP-pynt, precis vad jag behövde, jag som gått upp i granstorlek från förrförra årets Harry Potter-gran! En girlang med inspiration från Hogsmeade ryms troligen inte i granen, utan kommer att hängas upp på väggen intill istället, eller möjligtvis på luckorna till mitt garnskåp. Det skulle förresten vara hur fint som helst, även om det skulle göra det lite krångligare att komma in i skåpet...
 
En Hufflepuffsköld (som en katt tyvärr redan hunnit tugga lite på...), ett radiostyrt plommon, en pygmypuff och en Slytherinslipsdekoration...
 
Och en mandragora/alruna, som är min absoluta favorit i hela paketet - jag har velat ha en hur länge som helst!
 
Och så en blandad hög med te! Förra året så fick jag dessutom en hög med godsaker, jag är glad att det bara är te i år, jag ska ju försöka låta bli godiset. Te däremot, det tackar jag aldrig nej till! Jag har redan testat det från Ikea, grönt te med citron och barr, men jag vet inte om jag tyckte att det var så fantastiskt... Glad åt att fått en chans att provadet dock, jag vill gärna testa alla Ikeas teer!
 

Kommentera här: