garn söker tröja

För tre år sedan så stickade jag en tröja, som jag sedan kom fram till att jag inte kändes nöjd med. För nåt år sedan så repade jag upp tröjan, och planen är att sticka en ny tröja, eller kofta, av garnet. Jag vill använda det isblå garnet (jag vet inte riktigt hur jag tänkte med det snorgröna... O_o), det är Drops Nepal och jag har ca 10 nystan av det (tänker att om behovet uppstår så kan jag köpa några nystan till, eller möjligtvis komplettera med det gröna). Men jag vet inte riktigt vad jag vill sticka för tröja, många av dom jag faller för är tex stickade i tjockare garn, eller så hittar jag inte mönstret, eller så är det något som inte klickar helt hundra. Jag försöker vara väldigt eftertänksam och noga när jag väljer vad jag ska sticka, dels för att det är en massa jobb som jag inte vill lägga ner på något som inte används, dels för att jag vill att tröjan/koftan ska sitta som en smäck i den nya garderob som jag planerar. Jag har efterlyst tips på mönster i en stor stickgrupp på facebook, och tänkte också höra med er vad ni tycker, nedan följer några av dom mönster som jag funderar på:
 
 
 
 
 
 
 
Nu när jag har radat upp några alternativ, så känner jag vilken av dom här jag är mest dragen till. Med det sagt, så är den inte skriven i sten, jag är öppen för argument, för förslag, för åsikter - jag vill som sagt att det ska bli en tröja/kofta som jag kommer att använda mycket!
 
Förresten, tänk om det kunde sluta att blåsa så kallt och så mycket! Det är några dagar sedan jag och Alice var ut någon längre sträcka, och jag saknar det (!!!). Jag har upptäckt att Säker stil-podden går längre tillbaks i tiden än vad jag trodde, så jag har massor av olyssnade avsnitt, och jag lyssnar bara på podcasts när jag är ute och promenerar. Vill alltså gå en längre sväng, och få mig lite garderobsinspiration!
 
 
 

Kommentera här: