fredagsfavoriter - basgarderober upphöjt till maximalism

Jag fortsätter på den senaste veckans basgarderobstema (who knew - basgarderober kan vara både kul och inspirerande!), och tänkte bjuda på några favoritinstagrammare, några kvinnor som använder dom klassiska basplaggen, men upphöjt till tusen! Som jag sade nån dag i veckan, jag har alltid bortsett från basgarderoben för min del, eftersom jag förknippat den med klassisk stil - mycket kavaj, vit skjorta, kostymbyxor, sidenscarves, trenchcoats, mer uppklätt och mer business, och långt ifrån min smak. Men när jag nu har funderat mer på själva plaggen, när jag tittat runt på pinterest med just basgarderob i bakhuvudet, så har jag sett hur flexibel den är - när man har grundplaggen, så kan man gå loss och leka sedan, och anpassa till vilken stil man än har. Snacka om ögonöppnare!
 
Dom här tre, som alla hör till mina favoritinstagrammare, har en stil som kanske är lite överkurs för dom flesta. Dom mixar och matchar och missmatchar färger, mönster, proportioner, stilar, men det ser ändå genomtänkt ut. När man har den där (tråkiga?) grunden i garderoben, då har man utrymme för det roliga, då kan man sätta sin egen knorr, sin egen personlighet på sin stil. Jag har alltid gjort tvärtom, så min garderob har bestått av enbart knorr-plagg. Gissa om det blir krångligt att klä sig på morgonen, ifall jag inte vill nöja mig med tights och klänning eller tights och en stor stickad tröja...
 
Har ni förresten några stilinstagrammare att tipsa om? Alltför basic klassisk/business-stil är som sagt inte min grej, men jag är annars öppen för det mesta! Tipsa på, jag behöver mera snyggt i min instafeed!
 
 
 
 
 
 
 
Efter tre stylish instagrammare, så måste det bli en stylish dagens soundtrack. Mer stylish än Robyn kan det inte bli!
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Stylish, jag önskar att jag kunde se ut som dom. Nystrukna, nykammade, ny... hela dagarna och kvällarna, hur gör dom? Ha ha

Svar: väldigt bra fråga, det är iofs en del av deras jobb att se bra ut, dom kanske skriver in outfitfix på schemat några gånger om dagen, så dom kan steama kläderna, släta till (eller puffa upp!) håret, snygga till kajalen och läppstiftet... :P jag lyckas inte ens hålla fluret borta från håret, hur jag än sätter upp det, fast å andra sidan, jag har inte en enda produkt i det förutom schampo och balsam... :D
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Lite samma här, torrschampo ibland, haha
Har rensat lite i garderobens tröjor, L verkar ha flyttat ner i källaren men det kommer några xl som krympt i tvätten (kanske, haha). Skickar imorgon och hoppas att dom passar <3

Svar: torrschampo är guld!
tack så jättemycket! även om dom inte skulle passa, så är du en ängel som tänker på mig! ♥ fast förhoppningsvis så sitter dom som en smäck!
Miss Kitten Heart

3 Jessica Högberg:

<3

Kommentera här: