nästan målarmåndag, paltlunch och vikingafrilla

Det kunde ha blivit ett kors i taket, jag kunde ha haft en målarmåndag idag - jag har två nästan färdiga ATCs och jag har en nästan färdig isfolketbok - det var minsann inte igår som jag hade något målat! Det har jag i och för sig inte idag heller, men nästan! Det är mest en fråga om att bestämma mig om jag är klar eller inte (jag tror att det är lite finpill kvar), det är ibland den svåraste delen i hela processen. På torsdag kommer Audrey - oj vad vi ska måla en massa! Jag har knappt målat sedan hon var här sist, och det är nästan två år sedan, tydligen behöver jag en målarkompis för att få igång målarlusten!
 
Jag hade Maria och Sigrun på besök idag (och en Clara med klåfingerhandskarna på, det är väl så det är när man snart fyller ett år), jag kokade palt och bjöd på lunch. Både trevligt och gott! Och medan jag höll på att förbereda maten, så hittade jag ett par förpackningar salta pinnar som jag glömt bort. Både trevligt och gott det med! Så nu dricker jag överstarkt violte och mumsar salta pinnar, och knappar på datorn - en kombination som absolut funkar!
 
Jag provar på en helt ny frisyr idag, det är så lätt att hamna i same old, same old. I en grupp på facebook så såg jag en som tipsade om en tjej som gör tutorials med historiska frisyrer, och den videon jag såg hade tips på tre frisyrer från vikingatid och ännu längre tillbaks. Jag provade en, och den funkar hur bra som helst (förutom att mitt hår är lite för kort, så jag fick hjälpa till med hårsnodd och hårnålar), och varenda hårstrå sitter på plats 4-5 timmar senare. Förresten, hennes videos fick mig att tänka på en sak - många har ju sett och tyckt om Vikings, jag har inte sett serien än, trots att jag gillar både historiskt och vikingar. Det är kanske dags att börja nu, när jag är tidsenlig i håret, så kan jag passa på att vara tidsenlig på datorn också. Jag ska bara kolla på några Alice i Underlandet-boksamlingsvideos till först... Det blir troligen ett önskelisteinlägg imorgon, med Alice-utgåvor som står på önskelistan.
 
 

Kommentera här: