med alice på bordet

Jag har en tendens att överarbeta mina dekorationer hemma, bordsytor och sånt blir till utställningsytor, och som sådana knappt funktionella. Som bord till exempel, köksbord - dom flesta ställer kanske en blomma på sitt köksbord, möjligtvis en sockerskål eller salt- och pepparkar dessutom. Jag gör en hel jäkla installation på mitt köksbord, vilket funkar bra när det är bara jag - i helgen så har det varit folk här i flera dagar, och jag har fått plocka på och av bordet flera gånger, och bara det är ett stort projekt. Jag har avundats dom som bara har en blomma på bordet! Temat för dekorationerna den här gången har varit Alice i Underlandet, eftersom jag varit på ett väldigt Alice-humör, och trots hösten så är färgerna väldigt pastelliga. Jag har förresten ett till bordsdekoratiosinlägg på gång, för Alice åkte ut efter kalaset igår, och ersattes med Mumindalen istället.
 
Tekannan, kaninen, tekopparna och Aliceböckerna kräver inte mycket förklaring. Jag har ingen dodofågel, så en pingvin fick ta dodofågelns plats, och jag har ingen katt, så det fick bli en tiger. Och istället för rosor, så en pelargon. Superkul att pynta enligt ett tema, men absolut en utmaning!
 

Kommentera här: