trött, trött, trött

Min blogg och mitt instagram är väldigt tyst just nu, för jag är väldigt trött just nu. Eller just nu - jag har varit väldigt trött väldigt länge nu... I normala fall, så pendlar min energi, från dippar som den här till toppar då jag orkar och vill och har lust att göra en massa saker. Nu har det bara varit en enda lång dipp, och jag vet inte om det är bipolariteten som aldrig svänger upp nångång, eller om det är utmattningsdepressionen som bara blir värre. Jag jobbar ju nu (eller arbetsprövar är väl det rätta ordet), det är inte många timmar i veckan, men det är nog för att jag ska ligga på soffan hela tiden jag är hemma i princip. Jag sover och jag läser, och jag kollar litegrann på tv/film, men det senare är jag oftast för trött för. Jag är för trött för allt, känns det som, jag har inte fått i ordning efter att jag plockat bort julgrejerna, jag orkar inte skapa (syrrans väst är snart klar, bara jag sytt ihop krage och kropp), jag orkar inte sitta vid datorn, jag orkar inte ens dricka te, jag som annars dricker minst en kopp i timmen... Jag är så himla less på det här, och jag saknar att vara kreativ, att ha lust och energi. Dessutom så har jag en tanke på att sluta att äta godis nu, men samtidigt känns det lite som att sparka på en som ligger - godis är en av få saker som lyser upp mitt liv just nu (japp, sockerberoende så att det skriker om det), men samtidigt så vet jag att den lilla sockerkicken är kortvarig och att det känns värre efteråt.
 
En snabb förklaring tänkte jag bjuda på, ifall nån missat att jag är väldigt trött hela tiden - jag hoppas att jag får tillbaka lite ork och lust snart, och att jag känns ha nånting att blogga om som är lite roligare att läsa än "trött, trött, trött". Just nu blir det tyvärr inte roligare än såhär...

Kommentera här: