loppislördag på en söndag - fina grejer till köksskåpen

Medan jag väntade på att åka till Karin igår, så for jag en sväng till Hammerdal, eftersom Röda Korset hade lördagsöppet. Jag hittade en del saker, böcker och så det här:
 
Eller nä, nu luras jag - tekannan fick jag av Karin och Matilda i julklapp! Typiskt en sån kitschfin sak som jag gillar! Men resten köpte jag på Röda Korset:
 
En väldigt fin kaffekopp, för liten för att dricka te ur, men för fin för att låta bli. För en tia, så fick den helt enkelt följa med mig hem.
 
En porslinsskål storlek mindre. Det fanns en större storlek också, när jag kom hem så ångrade jag att jag inte köpte den också, så om den finns kvar nästa gång jag åker till RK, så köper jag den. Jag köper gärna dom här skålarna märkt "Granit" i botten, jag gissar på att dom är från 40-talet, och alltid jättefina.
 
En liten tillbringare i bärnstensfärgat pressglas. Den kan vara en luring, och rymma mer än vad det ser ut som, men den ser ut att rymma en halv, kanske trekvarts liter. Lagom för mig, som bor själv, och för det allra mesta äter och fikar själv också. Hur gigantiskt fin är den inte? ♥♥♥
 
Ja, och så tekannan då, som jag fick i julklapp. Jag har faktiskt en redan, men dom är inte helt likadana, färgerna skiljer på dom. Men helt klart bevis på att Karin och Matilda känner mig rätt bra - dom lyckas hitta sånt till mig, som jag själv köper. Då hittar man rätt! Jag ser det som nånting positivt att jag har en dublett nu, då vågar jag använda den ena, det har jag inte gjort innan, av rädsla för att råka he sönder den. Jag är världens klumpeduns ibland, och har slagit sönder bra mycket porslin genom åren...
 
En snabb julspellista innan jag åker ut, jag och Alice ska till Maria och fira lite jul i förskott:
 
 

Kommentera här: