julkänsla lagom till hösten

Bara sådär fyra månader i förväg, men känner man mig det minsta lilla så blir man inte förvånad... Jag har börjat titta lite på julvideos, och den här inspirerade mig och fick mig att vilja sätta igång att jula. Det är inte alls min vanliga stil, men väldigt fint och juligt, trots att det nästan är något minimalistiskt över det hela:
 
 
Jag kom att tänka på en film som kom förra året, men som jag aldrig kom mig för att se. Nu när jag kände mig lite julig, så letade jag reda på den:
 
 
Jag har bara sett en liten bit av den, och än så länge så tycker jag mycket bättre om spelfilmen med Jim Carrey. Men det kanske ändrar sig! Det jag saknar mest är juligheten, än är det väldigt lite julkänsla i den animerade filmen, medan spelfilmen nästan drunknar i julkänsla.
 
 
Och eftersom inte alla kan Grinchen utantill, så måste ni få trailern till den också, så ni kan jämföra. Min dom är alltså att den vinner pga julighet och finare scenografi, historierna är ju i princip desamma, så dom är svårare att jämföra.
 

Kommentera här: