fredagsfavoriter - hemma hos och superhjältar

Jag kommer inte ens ihåg sist jag hade några fredagsfavoriter, jag har inte klickat runt på nätet så mycket dom senaste månaderna - förrän nu! Nu har jag kollat en del youtube, en del pinterest, en del instagram... Jag har helt enkelt hittat en del som jag gillar såpass att jag vill dela fynden med världen!
 
 
Jennifer Perkins är alltid en favorit, hon inreder sådär färgglatt och maximalistiskt och retro och kreativt som jag har svårt att motstå. Jag har tipsat om henne förut, men då har det specifikt varit hennes juldekorationer, eller halloweendekorationer, eller någon annan högtidsdekorationer (hon är lysande på högtider!), men hennes hem överhuvudtaget är fint och inspirerande! På hennes facebooksida kan man se flera home tours, dels den här ovan, men också många högtidspyntade. Valentine's Day kanske? ^_^
 
 
Emily Vallely har den sortens vintagehem som får mig att vilja måla huset ljust igen, det är så himla fint! (Fast nä, jag behåller nog mina mörka tapeter ett tag till, även om jag faktiskt har ett par hinkar vit färg stående...) Det finns ett par home tour videos till att se, men hela hennes kanal är rätt trevlig för den som gillar loppis och vintage. Och inredning, förstås!
 
 
Till min egen förvåning, så hade jag ingen växtbaserad spellista på youtube, så jag fixade det tidigare i veckan. Än så länge är det inte speciellt många videos, och dom flesta är med Summer Rayne Oakes, men det lär ta sig!
 
 
Till sist något helt annat än hemma hos och växter - superhjältar (även om Supergirl har en grym lägenhet, såpass att jag funderar på att se serien bara för att få se mer av den...). Jag är faktiskt uppväxt med superhjältar och "killiga" serietidningar överlag, min morbror prenumererade på dom, och när vi hälsade på så spenderade jag majoriteten av tiden där med serietidningar som klistrade i näven. Att jag fortfarande ser på superhjältefilmer och -serier är alltså inte speciellt märkligt. Den sista tiden så har det varit ovanligt mycket, jag föredrar Marvel, men det har blivit en hel del DC också - jag har tittat igenom hela Flash, och nu håller jag på med Legends of Tomorrow, och den senare är verkligen en positiv överraskning! Humorn väger överraskande tungt, vilket gör att serien blir väldigt tittbar i mina ögon. Jag är på säsong 2, och jag kommer att fortsätta!
 
Jag började gå igenom min klädkammare igår, jag har fortsatt idag (i mindre grad), och jag har påbörjat projekt "Förvandla Billy-hylla till skafferi" (ledtråd: det involverar en massa tapeter). Jag ska nu tapetsera hyllplanen, och så ska jag plantera ett skott jag fått idag, och så slänga in lite mat i ugnen. Det känns som att jag gjorde mer igår (det kan i och för sig bero på allt rat på hela golvet i målarrummet...), men lite blir gjort idag också. Det känns bra, även om det på sätt och vis är ett sätt för mig att hålla mig vaken - lite sömn inatt pga onda knän, för rastlös att sova på soffan, då behöver jag något att göra för att inte krypa ur skinnet helt... Det räcker tyvärr inte att spendera tiden framför datorn...
 

Kommentera här: