ett överraskande sticklingspaket

Det var längesen jag var med på någon slags swap, i januari/februari nångång så gjorde jag fibreshare, och innan dess var det julswappar med några kompisar - min nuvarande brist på kreativitet resulterar tyvärr i brist på swappar och byten också, inte ens något så litet och simpelt som ATCs byter jag längre (jag håller på att måla ett par ATC-kort till ett byte, jag har bara hållit på i sådär ett halvår...). Så jag kom på - växter kunde ju vara kul att byta! Jag frågade i en facebookgrupp om folk var intresserade, och det var dom, och så körde jag igång en snabb swap. En partner åt var och en, och alla skickar paket med samma grundinnehåll: en stickling (eller några), något att äta, något att dricka och en present av något slag.
 
Jag slängde ihop det sista i min låda imorse (nästan bokstavligen, jag stressade ihop paketet, klädde på mig, åt frukost, var ute med Alice, allt med ett öga på klockan så att jag inte skulle missa bussen), så jag hann inte ta något foto, men det var tre sticklingar och en liten planta, det var sex små provpåsar te och en påse iskaffe, Tordyveln flyger i skymningen (den enda bok jag vet där en krukväxt har en huvudroll), två medicinburkar i brunt glas (att ha sticklingar i), fyra små burkar akrylfärg, ett litet fat med ett par i Jämtlandsdräkt på (att lägga tepåse på tex), en tekula med en fjäril på, och en strut med Årechoklad. Det är så himla kul att sätta ihop swappaket, det är nästan det bästa med en swap. Nästan! För det är så roligt att öppna sitt paket också, och eftersom jag hämtade mitt paket idag, så öppnade jag det också förstås. Och nu hade jag kamera med!
 
Det här mötte mig när jag öppnade lådan - en tepåse, nånting salt, och ett pringlesrör. Spännande!
 
Vid närmare titt, så var det en massa fint och bra och roligt:
 
Två kattböcker (jag gillar Sarah Andersens kattstrippar sedan förut, jag ser fram emot att lära känna dom mer mordiska katterna också!). Vykortet illustrerar en tanke som jag haft mer än en gång - mindre smarta människor är förmodligen lyckligare än mer smarta, för dom funderar inte så mycket över allting. Den lila katten är en magnet, och gjorde sig hemmastadd på kylskåpet på en gång. Fusktatueringarna ska jag använda vid lämpliga tillfällen!
 
Ett te som heter Lugn & ro, det doftar väldigt fräscht, citron och ingefära och örter kanske, och möjligtvis grönt te - jag får kolla ordentligt när jag häller upp det på en burk. I burken på bilden är det lakrits, saltakrits från Haupt Lakrits. En väldigt trevlig överraskning, jag har velat prova Haupt länge!
 
På något sätt så tappade jag bort bilden jag tog på växten i pringlesröret, det var en hel liten planta, med en liten kruka och allt. I påsen här så var det inte mindre än tre sticklingar, en aloe vera, en som ser ut som en aloe fast med runda spetsar, och ett skott av större slag, med ett stort blad, och jag har ingen aning om vad det är. Den bor i en medicinburk nu, dom andra två delar på en kruka, och pringlesrörsväxten har också fått en kruka förstås. Jag hoppas att jag kommer att kunna visa allihop om ett halvår eller så, betydligt större än vad dom är nu!
 

Kommentera här: