jag och alice är uppbokade, och så en halloweengran

Både jag och Alice är lite slitna - vi var in på byn igen, andra gången på en vecka. Alice fick vara hos sin mormor en stund, medan jag var på AF och sjukan och ICA, och så hann vi med bussen hem också - det var lite stressigt, för det är lite gåsträckor däremellan också! På ICA hämtade vi ut ett paket med hundgodis, och kräsna Alice tyckte att det var rätt spännande när vi öppnade det, och åtminstone första godisen hon provade var god!
 
Nästa vecka blir det mer rännande - på tisdag ska jag till Östersund och träffa min doktor, på torsdag ska vi till Ström, för Alice ska träffa sin doktor, för tandsten ska skrapas bort. För oss som mest håller oss hemma, så är det hur mycket som helst att göra framöver!
 
Precis framöver blir det bara trevligt - jag kunde inte komma och gratulera på hennes födelsedag tidigare i veckan (pga hundallergisk make), så då kommer Weronica hit idag istället. Tänk Mohammed och berget, typ! Jag bakade kakor igår, inte så fina som jag hade planerat, men goda, och te har jag en massa av. Jag ser en trevlig stund framför mig!
 
 
En liten Halloweenpepp idag också - en fin Halloweengran! Ovanligt vit för att vara mig, och ovanligt glest pyntad, men fin ändå (däremot är videon rätt irriterande, med musik och kommentar om vartannat, försök att ignorera det!), och just därför delar jag med mig av den här granen idag - för er som tycker att jag i vanliga fall är lite väl over the top och maximalistisk. Halloween kan vara nästintill minimalistisk också!
 

Kommentera här: