framsteg på tapetlapptäcksfronten

Karin ringde just, och föreslog en dag i skogen med henne, Matilda och Egon (och ev Agneta). Klart jag sade ja, det kan bli hur trevligt som helst, och så rolskapigt för Alice att få vara lös! Och så trevligt för mig med trevligt sällskap, och så elda och grilla som grädden på moset - jag älskar att elda. Faktum är, att jag tände höstens första brasa i vedspisen idag! Trevligt också att ha en giltig anledning att inte orka fortsätta med målarrummet... Fast jag försöker att peppa mig att fortsätta, åtminstone så länge tapetklistret räcker - när jag är klar, så får jag börja Halloweenpynta! Eller ja, en del som många skulle kalla Halloweenpynt, kallar jag för inredningsdekorationer i allmänhet...
 
 
Jag har ju en vägg klar, och den har börjat få lite tavlor - jag kunde helt enkelt inte vänta! Lapparna sitter snett och vint, dels är väggarna krokiga, dels har jag inte klippt rakt tydligen, men med tavlorna så märks det inte alls lika mycket. Även om det sneda försvårar taveluppsättningen - en tavla kan sitta hur rakt som helst, med jämfört med en sned tapetkant, så ser det förstås snett ut. Jag tror att tavlorna sitter hyfsat rakt nu, men jag ska ta upp vattenpasset och jämföra, bara jag kommer ihåg det nångång...
 
Förresten, ser ni tavlan jag inte kunde bestämma mig med? Jag fattade ett beslut, till slut! Jag tror att jag är nöjd!
 
 
Via facebook så hittade jag en tapetrulle till, det var behövligt! Ett lapptäcke (även när det består av tapeter) ska ju vara brokigt, och inte bestå av samma 2-3 mönster. Mina två favorittapeter är tyvärr dom två jag har minst av, och det gör inte ett dugg att den här tapeten påminner om en av dom! Det var svårt att få till en vettig färgåtergivning, men den nedre bilden är hyfsat nära.
 
Jag måste klippa mera tapetrutor, jag har massor mer att limma, men det blir bra vad det lider! Och som sagt - bara jag är klar (eller tapetlimmet är slut) så får jag börja Halloween-a! Hurra!
 

Kommentera här: