bus eller godis, farbror kalle!

Som vanligt så är jag fruktansvärt trött, helst vill jag bara lägga omkull mig och sova, men jag ska vänta åtminstone till åtta, så kommer Alice ut i hyfsat vanlig tid. Vi var in på byn idag, jag hade tid hos Arbetsförmedlingen (och passade på att handla och sånt när jag ändå var ute), och Alice var hos Sigrun, så jag blir alltid extra trött av sånt. Men - jag kom hem med lite roliga saker, "loppis"-fynd som ni får se på lördag. Några saker från Röda Korset (bland annat superfina gardiner, som jag hade tänkt till vardagsrummet, men som jag inte vet om dom passar...), en lampa som jag hittade på facebook, och så en påse full med saker från momma (bland annat en näverlampa som farfar har gjort, den kräver lite reparationer, men jag hoppas få ordning på den). En massa smått och gott, alltså, en del är roliga kitschsaker, sånt som enligt mig "gör" ett hem, men som enligt många andra är dyngfult skräp (en ljusstake i renhorn bland annat). Men ni får se närmare på mina fynd på lördag!
 
Närmare jul så funderar jag på att dela med mig av mina favoritjulkalendrar (det var ett tag sedan jag hade egen adventskalender på bloggen, jag tänker inte ge mig på det i år, men nån slags nedräkning vore trevligt ändå), men nu och månaden fram till Halloween, så tänkte jag bjussa på lite Hallovideos (^_^) istället. Nån film kanske, något tv-avsnitt, något pyssel, något hemma hos - något som jag fastnat för just den dagen. Jag mjukstartar idag med en kortfilm - en gammal Kalle Anka-film från 1952, jättesöt och charmig. Och Kalle - hur kan han få ha vårdnaden om sina syskonbarn, och hur har han lyckats få både flickvän och vänner? En sån grymt otrevlig karaktär! Och ändå så tycker jag synd om honom på slutet...
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej malin:) /mattias

Svar: hej! hur lyckades du hitta tillbaks igen? :O
Miss Kitten Heart

Kommentera här: