kanelbullens dag

Kanelbullens dag är visst också djurens dag, och jag firade bådadelarna på samma gång - Alice var hos veterinären och tog bort tandsten (och en rejäl klump ur min plånbok), och jag var in på ICA medans jag väntade. Jag bytte kolsyrepatron (ett måste hos mig, jag dricker massor av vatten, och helst kolsyrat), köpte lösviktsgodis (jag har inte gjort det dom senaste tre gångerna , och jag ångrade det varje gång) och hårfärg (det var på halva priset, och jag har inte färgat håret på ett år men saknat det röda), och så tog jag mig en fika också.
 
 
En bullfika på kanelbullens dag! Jag som älskar semlor kunde förstås inte motså den här godbiten - en kanelbulle fylld med vispgrädde och vaniljkräm. Gissa om den var förjäkla god? Bättre än vanliga semlor nästan, fast å andra sidan så har semlor inte varit så goda som dom brukar dom senaste två åren, inte sedan jag gjorde min GBP.
 
Förresten. Idag är det 2 år sedan min gastric bypass, men det finns inga helgdagar för att fira det. Jag slog helt enkelt ihop det med kanelbullens dag, och firade med godbiten ovan! ^_^
 
Tandstensborttagningen gick förresten bra, hon piggnade till fort som bara den efteråt, tänderna är jättefina nu, och framöver måste vi träna på tandborstning. Det kan bli ett äventyr - Alice tycker inte om när jag håller på med päls, klor och tänder (öron går däremot bra), så det lär blir ett mindre världskrig varje gång vi ska borsta tänderna...
 
 

Kommentera här: