fredagsfavoriter - hemma hos

Jag har inte gjort så mycket mer än att ligga på soffan och läsa Isfolket, jag har försökt med andra böcker (jag fick tag på "Slutet på mr Y" begagnad, den har jag sett fram emot länge att läsa), men min slöa hjärna tar inte in något mer komplicerat än Sandemo - det är knappt att det går in, och då ligger jag och bläddrar pinterest och instagram istället. Jag är alltså fruktansvärt trött, och skyller det just nu på att jag håller på att sluta med antidepressiva, samtidigt som litiumvärdet inte går upp som det ska. Jag hoppas alltså på att det blir bättre framöver!
 
Nånting jag faktiskt har gjort, är att jobba lite på några Alice i Underlandet-ornament som ska bytas bort, och så har jag tittat lite på inredning på nätet, mest på instagram, youtube och pinterest, förstås, favoritställena för i princip allting. Så fredagsfavoriterna är helt och hållet inredningsfokuserade, hemma hos och annat som jag fastnat för. Om ni inte har fastnat för den mörka stil som jag så förälskat mig i, oroa er inte - det blir ljus inredning också, ljus och fräsch och bohemisk är en annan favorit just nu, har jag märkt!
 
 
 
 
 Hinner jag inte ändra mig medan jag är ute med Alice, så tänkte jag faktiskt tapetsera lite ikväll. Vi får se - jag är bra på att ändra mig, och det är kanske bättre att skjuta upp det till imorgon - om inte annat så är ljuset bättre om jag sätter igång redan på dagen (på förmiddagen, rentav!). Men det är bra att titta på hemma hos, då blir åtminstone jag sugen på att sätta igång och fixa hemma också! Apropå att fixa och pyssla - kommer ni ihåg serien som gick på tv för ett tag sedan, ett gäng pysslare tävlade om vem som var den bästa pysslaren? (Jag kommer inte ihåg vad serien hette, tyvärr...) Det finns en amerikansk version också, Making it, och jag gillar faktiskt den bättre än den svenska - bättre pysslare, bättre utmaningar, roligare programledare. Jag ska nog fortsätta titta på den, och sticka lite filt ikväll, och tapetsera imorgon. Ok, planer är härmed bestämda!
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Ha ha, ändrade du dej innan du gick ut?? Jag är grym på att ändra mej när det kommer till saker som "ska" göras... haha

Svar: jag gör det hela tiden - jag diskuterar med mig själv, och det slutar ofta tvärtom mot vad jag först hade tänkt. fördelen är att ibland så förlorar latmasken - jag tänker att "det där skulle jag ju ha gjort, imorgon kanske, eller nä - jag gör det på en gång!". och ibland vinner latmasken... det beror så mycket på humöret! :)
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

ja, det är ju tur att det är olika vem som vinner=))

Svar: japp!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: