mumindalen

Det är dags för ett till julkalendertips! Egentligen har jag en massa annat jag ska göra, jag har idéer för flera blogginlägg, jag har julornament till flera byten som ska göras, jag har julklappar och lillgröt som inte skapar sig själv, jag har fortfarande en del att rodda upp i målarrummet (fast jag kunde inte sova inatt, så jag var uppe vid fyra-halv fem och fixade lite, det hjälper!), istället så tipsar jag om en julkalender som jag inte ens tyckte om förrän efter ett par-tre genomtittningar...
 
Mumindalen är känd för att vara lite knepig, alla skådespelare (utom Lilla My om jag minns rätt) är nerstoppade i muminkostymer, rätt taffliga muminkostymer dessutom. När jag lärt mig att bortse från dom, och från den väldigt enkla scenografin (sångerna är fortfarande inget vidare, tyvärr), så är det faktiskt en väldigt charmig julkalender. Den är inte speciellt julig, så tycker man att jul ska hålla sig runt julen, så är det en väldigt lämplig julkalender att titta på nu.
 
 

Kommentera här: