inga tallrikar blev det, däremot perfekta tapeter

Det här inlägget handlar både om en besvikelse och om en glad överraskning - vilket ska jag ta först? Besvikelsen, tror jag, så avslutar jag med något bra.
 
 
Dom här djuptallrikarna budade jag på igår kväll på tradera, och blev överbjuden i sista minuten. Dom är inte likadana som dom jag samlar på, men dom är lika nog för att det ska fungera. Jag blev riktigt besviken faktiskt, dels för att jag verkligen behöver djupa tallrikar (och flata stora), dels för att det är jättesvårt att hitta porslinsmotiv av den här varianten.
 
 
Dom här blev jag däremot glad för - jag hittade lite tapeter i en grupp på facebook (jag väntar fortfarande på en till sort), jag hade efterlyst till mina lapptäcksväggar (som nästan är klara). Jag lyckades inte få till en riktig färgåtergivning, båda tapeter är mycket gulgrönare i verkligheten (den nedre såg riktigt klargrön ut på säljarens foto), och dom passar så bra tillsammans att det nästan ser planerat ut. Dags att få upp dom sista rutorna nu, alltså! Hurra!
 

Kommentera här: