fredagsfavoriter - halloween är slut, så nu är julen på gång!

Jag mår riktigt märkligt och inte ett dugg bra, yrslig, ont i huvudet, svårt att fokusera ögonen, illamående, och jag skyller det helt och hållet på att mina antidepressiva håller på att gå ur kroppen. Jag hoppas bara att det ska gå fort, två veckor av det här är rätt jobbigt! Det gör att jag helst håller mig i vågrätt läge, då känner jag av måendet minst, att sitta med datorn är lite jobbigt. Jag har ett par olästa tidningar, dom känns ännu jobbigare, ögonen vill inte hänga med. Att sticka går ok, jag behöver inte se vad jag gör så mycket, och med fokus på stickning, så kan jag ha datorn på i bakgrunden. Jag broderar lite också, det har gått helt ok också faktiskt, särskilt sedan jag bytte upp mig till kraftigare tyg - jag försökte på ett finrutigt linnetyg, men jag hittade inte rutorna... Det jag säger med den här deprimerande inledningen, är att jag inte har så många fredagsfavoriter, men några är bättre än inga!
 
 
 
 
 
Som jag varnade för härom dagen - efter Halloween så är det dags för jul! Jag har faktiskt tagit fram min Alice i Underlandet gran, planen är att klä den allteftersom det finns något att klä den med. Nu har jag hängt små koppar i den (jag hittade vad som beskrevs som en dockservis på facebook, men kopparna är nog mer mockakoppar än dockkoppar i storlek. Men jag gillar att dekorera med en del större grejer i granen också, det är förmodeligen en "skada" efter att ha sett massor av amerikanska julvideos... Jag har några ornament, jag ska byta ornament med tre vänner, så då blir det några ornament till, jag har några små spelkort som ska hängas upp, jag ska köpa vita fuskrosor på Dollarstore och delvis måla dom röda, och jag ska göra en Dormouse som ska få bo i en liten tekanna. Planen är att granen får vara framme redan nu, och fyllas allteftersom jag har något att fylla den med. Alice i Underlandet är inte superjulig, så jag tänker att det funkar att ha den framme. Jag ska ha en levande tall i år, den får inte komma in förrän nångång dom sista två veckorna innan jul, jag tror att den håller rätt länge ändå, tall brukar hålla längre än gran i alla fall har jag för mig. Jag är rätt sugen på att virka lite julpynt, jag köpte naturvitt virkgarn på loppis igår, så när jag är klar med ornamenten till mina byten, så tänker jag virka lite julpynt.
 
Med det vill jag helt enkelt säga - det blir mer jul framöver!
 

Kommentarer:

1 Jessicapersikan:

Stackars dig!❤
Hoppas du mår bättre snart.
Kram kram😘😘

Svar: Ca 2 veckor är det vanliga, så det blir förhoppningsvis bättre vilken dag som helst. Du då, hur är det med dig?
Miss Kitten Heart

Kommentera här: