önskehår

Jag har fastnat på säsong 14 av Project Runway, inte för att dom gör extra fantastiska kläder den här säsongen (det gör dom inte), utan för deltagaren Lindseys snygga frisyr. Det lär dröja ett par år innan mitt hår är långt nog, sedan vet jag precis hur jag vill klippa mig! Eftersom mitt hår är lockigare än nånsin, så tror jag det kan bli riktigt bra. Bara jag hoppar över luggen - lugg och virvel är ingen vinnande kombination! 
 
 Blond är inte heller min grej, bara håret blir lite längre så blir det rött igen! 
 
Jag kom förresten att tänka på härom dagen, när jag var ute med Alice - att jag inte passade på att operera ögonen när jag hade pengar! Jag trivs i glasögon, jag tycker att dom definitivt kan tillföra nånting till utseendet och till ens stil, men dom kan vara något jobbigt och negativt också. När det regnar, snöar eller är kallt ute, så är det inget vidare att ha glasögon, inte heller när det är soligt - solglasögon går inget bra när jag redan har ett par glasögon på. Linser finns förstås, men dels kostar det en del, dels så har jag problem med att linser skaver - jag måste ha den dyraste varianten endagslinser, och dom skaver ändå ibland. Hade jag tänkt på det, så hade jag opererat ögonen, istället skaffade jag nya glasögon. Hur tanklös/korttänkt var jag? Nu vet jag inte när möjligheten till en ögonoperation ska dyka upp, lån finns inte som alternativ, och jag har definitivt inte 25-30000 kr på banken. Å andra sidan - universum brukar ha en förmåga att hjälpa till, bara önskan finns där!
 

Kommentera här: