mitt hus i rörliga bilder

 
Som alldeles för mycket av det jag gör, så tog min house tour-filmning längre tid än planerat - jag har ju en tendens att dra ut på tiden när jag gör något... Nu är dock hela huset filmat och ligger uppe på youtube, för den som vill se närmare på hur jag bor och vad jag har gjort hemma (som vanligt så pratar jag engelska, för dom flesta som tittar på min kanal är inte svenskar). Har ni hängt med på bloggen så vet ni ju - jag har målat och tapetserat och loppisfyndat och gjort om saker och sånt, och väldigt väldigt billigt dessutom. Jag tvivlar på att jag ens lagt ut 3000 kr för tapeter, färg, lim och sånt, och där har den största kostnaden varit snickerifärg, den drog iväg eftersom jag inte hittade någon nyans som passade mig på lågpriskedjorna. Tapeten över köksbänken kommer från Rusta, resterande tapeter är köpta på loppis/second hand, facebook och liknande, tapetklister är dels fått, dels köpt på Rusta. Tidningar och böcker som jag tapetserat med är också köpta på loppis. Inredning behöver inte kosta pengar, men däremot så kan det ta längre tid och kräva lite mer jobb för att hitta det man vill ha, och så krävs det lite problemlösning och nytänkande ibland om man inreder på liten budget. Min stil är väldigt retrobaserad, men man kan förstås hitta på mycket fint med nyare material också - nyare tapeter är förstås lättare att hitta begagnat, och det är lättare att få tag på större mängder. Rusta och liknande kedjor har absolut ok väggfärg (kanske inte den bästa om det är på en yta som ska kunna torkas ofta, men annars så), och för den som gillar ljusare nyanser så finns det en hel del att välja på.
 
 
 
 

Kommentera här: