målarmåndag - sagan om isfolket

Nånting som inte händer ofta här, är målarmåndag (eftersom jag sällan målar numera), ännu mer sällan förekommer det nymålade isfolketböcker - projektet som skulle ta ett år enligt planerna, har nu tagit flera år... Nu har jag i alla fall, sju månader sedan sist, ett par färdiga böcker att bjuda på.
 
Förresten, en snabb sammanfattning av mitt projekt: jag har hela isfolketserien i inbundet format, men jag tycker att böckerna är så jäkla fula, särskilt när dom är hela 47 stycken, dom blir som ett mörkt hål i bokhyllan. Genom åren har jag klätt om dom på olika sätt, men nu håller jag istället på att måla om dom. Mina motiv är helt random, det jag känner för där och då, så dom har ingenting att göra med bokens handling. Ganska uppenbart, kanske man kan tycka, när man ser den ena boken här - det förekommer inte speciellt många rymdmänniskor i Sagan om Isfolket...
 
 
 
 
Jag håller på att läsa igenom mina Sandemoserier, jag tycker att det känns som en fin hyllning till Margit Sandemos liv och skapelser, och jag höll på att komma ikapp dom halvmålade böckerna - jag var helt enkelt tvungen att få tummen ur och göra klart dom så att dom är redo att läsas... Dumt nog, så satte jag igång med nästa i serien på en gång - tänk om jag kunde hålla mig ett steg för mig själv, och måla böckerna innan jag hinner läsa dom? Eller kanske inte... Särskilt nu före jul är det dumt att ta på mig ännu fler projekt...
 

Kommentera här: