familjeporträtt i julklapp

När julklapparna börjar vara öppnade (inte alla, men många), så är det dags att visa vad som var i dom (dom öppnade, alltså!). Lillasyster Jessica önskade sig en tavla (jag tycker att hon borde vara less på min konst vid det här laget, hon har en del på väggarna...), och en tavla fick hon. Jag försökte mig på något lite annorlunda den här gången - porträtt som faktiskt liknar personerna, litegrann i alla fall. Det är alltså Jessica i mitten, hennes dotter Wilma och hennes son Oliver, jag letade igenom hennes foton tills jag hittade något som kändes kul att måla. Det här är två foton som fungerar perfekt tillsammmans - tur att dom gillar selfies!
 
Hår i hästsvans är supersvårt att måla, Jessicas hår är kallt blont, men hon fick lila hår för det är roligare. Som synes, så höll jag mig ändå till min stil med färger och sånt, jag försökte inte ens få till det någorlunda realistiskt. Jessica målade jag till en början huvudsakligen i Payne's grey, en väldigt blå gråfärg (en av mina absoluta favoritnyanser), men hon såg ut som en vampyr mellan Oliver och Wilma, så jag var tvungen att försöka värma upp henne lite, samtidigt som jag lade till kallare nyanser på dom andra två. Det är fortfarande lite vampyr på Jessica, men det är väl så det är...
 

Kommentera här: