inredningsdetaljer hemma

Jag sade ju förut att jag väntade på paket, och båda dom har kommit nu. Ja, ni har ju redan sett en del av ena paketet, vasen som var i kras, men det här är sånt som höll. Som tur är!
 
Jag har velat ha ett sidobord bredvid soffan, främst för att få en möjlighet att ställa en lampa på (behöver mera ljus i hela huset!), men också för dekorationsvärdet - för att det är fint, helt enkelt. På pinterest, på bloggar, på youtube, så har jag fallit för bord med mässingsunderrede, men nu blev det något helt annat - ett litet orientaliskt bord i silver. Med ett guldfärgat soffbord, så är jag väldigt glad åt att jag inte köpte ett mässingsbord, det hade helt enkelt blivit för matchy-matchy. Lampor älskar jag, gärna knasiga, galna, kitschiga lampor. Lampor man lägger märke till. En lampfot i form av en flamingo är det bästa av alla världar! Både bord och flamingolampa är från Zara Home.
 
Jag fortsätter att fixa på soffbordet, den här gången för att få plats med min nya vas från Reforma STHLM, jag såg den i en annons, och föll handlöst, och eftersom priset inte var så farligt, så slog jag till. Jag gillar hur den är så organisk i formen, den påminner om en lök med stänglar (eller en fänkål) eller ett anatomiskt hjärta med blodkärlen som går ut från det, eller som Suss tyckte - ett hus i Mumindalen. Det är helt enkelt en fantastiskt tjusig vas!
 

Kommentarer:

1 Kia jacobsson:

Vad fint du har fått det ! Fantastiskt med ett alldelens eget hus. Det är liksom extra allt ! Jag glädjs med dig ! Och följer dig på bloggen... Om du har vägarna förbi Umeå så är du välkommen att höra av dig !

Svar: tack så mycket! eget hus är helt fantastiskt!
jag ska kanske till umeå framöver, jag har en handled som behöver opereras, och det beror på vad läkarna säger i umeå, om det är östersunds jobb eller deras. så det är inte helt otroligt att jag hör av mig framöver :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: