loppislördag - finaste fyndet?

Det här är ett av nina finaste loppisfynd någonsin, ändå stod jag i butiken och tvekade... En hel 50-lapp ville dom ha för den. Fast sen tänkte jag - 50 kr för en vas? En tung, gedigen glasvas,  med finaste etsade mönstret, 50 kr är ju rena rama vrakpriset när man börjar fundera så. Och när jag nu har den hemma, så är jag så himla glad att jag köpte den, för den är verkligen oändligt fin. Orange, liksom, och en ekorre - vad kan gå fel?
 
 
Det är svårt att ta kort som gör den rättvisa, glas är inte helt lättfotograferat. Jag har lite svårt att hitta en bra plats för den hemma också, nu står den i bokhyllan, men det hade varit finare om den hade fått stå mer i fokus, och om det kom lite ljus genom den också. Samtidigt måste den stå säkert för klumpiga katter också. Den får stå i bokhyllan så länge, rätt vad det är, så dyker säkert precis rätt plats upp. Världens finaste ekorrvas förtjänar rätt plats!
 

Kommentera här: