sommarsidor och krympplast

Igår gjorde jag sidorna till Itty Bitty Summer Book nästan färdiga - tygbandet räckte inte till alla, så jag behöver köpa nytt.


Titta på den högen!


Tygbandet är vintage, men nyköpt, och funkade hur bra som helst, tycker jag. Det räckte inte till dom fem sista sidorna...


Jag gjorde midsommarkransarna av krympplast, och så knöt jag på ett "hemslöjdsband" i flaggfärgerna


Så här ser krympplast ut, alltså - först målar man på ett plastark, kransarna är ca 3 cm Ø. Sedan stoppar man dom i ugnen i 160° i sådär ½ minut, och när dom kommer ut, så har dom krympt till mindre än halva storleken. Bli inte orolig om dom börjar böja sig i ugnen - när dom är klara så är dom platta igen. Ser ni glittret? Jag målade på jättelite, det syns knappt på första bilden, men när de krympt så blev dom väldigt glittriga. Fint!





The pages for the Itty Bitty Summer Book swap are almost finished - I just need to buy some more ribbon, because I ran out. I decorated one set with Midsummer wreaths made of shrink plastic.


Kommentarer:

1 Anna Kittybloggarn:

det där paret...vad har du inspirerats av där? de påminner om något? är det starlet jag tänker på?

2 malin:

Det är framsidan till "Akta hjärtat, Ann-Sofi" av Kaj Rignér (eller Ester Ringnér-Lundgren). Så det borde se bekant ut!

Kommentera här: