det får vara färdigt nu

Den här helgen har varit mest om att göra färdigt påbörjade projekt, målningar som har varit halvfärdiga hur länge som helst har jag nu gjort något sånär klara. En del har jag visat i halvfärdigt tillstånd, så de känner ni kanske igen. En del har bråkat en hel del med mig, och nu har jag helt enkelt bestämt mig för att det är nog. Så min kreativa helg ser ut så här:




Dom två närmast ovanför har jag hållit på med länge, och det har inte känts som att dom funkade alls. Till slut var jag helt enkelt tvungen att ge mig - dom blir inte bättre än såhär.


Det här uppslaget var inte heller att leka med, det var till att börja med rosa, och så med den rub on som skymtar i mitten, men det kändes inte bra, så klistrade jag på prickigt silkespapper, och målade mer färg, och så blev det till slut det här. Jag var till slut tvungen att nöja mig nånstans. Motivet är något som snurrar mycket i mitt huvud nu - jag nu, och vad jag hoppas på efter operationen.




Dom här tre har väntat på sina ord ett bra tag. Nu är dom hyfsat klara - får jag lust, så kan jag doodla mer på dom, men jag störs inte av att se dom så här.

Hittade förresten nya favoriter, The Raveonettes, dom funkar bra att måla till!


I´ve spend this weekend finishing artsy stuff, it feels pretty good! I´m not perfectly happy with many of them, but feel I have to call it a day at some point, and this is it. Some are presents, some aren´t.

I found some good music too, works great when I paint!

Kommentarer:

1 Joyce van der Lely:

Malin you are doing great work in your sad mood at the moment huh ? Keep going girl !! You'll get wherever you want to be going, honestly, you are REALLY good at art and I am sure that you'll be able to make $$ with it sooner than later! Have a merry Xmas and I'll write you again soon. I love the entries in your blog :-) Did you make that Tshirt design yet ? (PS: enjoy all the excess Xmas food now that you still can hehe)

♥ always, Joyce

2 malin:

Hey Joyce! I don´t know if I´m sad, really - I´m tired, I´m sick of being without money, and I´m missing my inspiration, but I´m not really sad. Yes, one day I´ll make money from painting, I wish it was today, but better late than never. No, no t-shirt design yet, I haven´t heard anything more from them, but it´s the holidays and all - everything slows down this time of year. Merry Christmas to you too! ♥

3 Jannemieke:

Hi Malin,



You work is absolutely fabulous! I love it! What sizes are these pieces, and do you sell any of them? If this is the work that you do when you are uninspired, I would love to see what you do, when you are inspired. Please drop me a line on my e-mail adress. And Merry Christmas from over here!

4 Karin:

Fina fina! Ha en trevlig julledighet! :)

5 er:

6 erry:

Hej! Det var jag som skrev nyss, men det blev något fel...



Tack, tack, TACK för paketet som kom med posten idag! Kortet är helt otroligt vackert och alla kokeshisarna så söta! :) Du är så himla duktig alltså. (kommer bilder på min blogg snart) Jag ska göra klart din babe och posta så snart som möjligt, tyvärr hinner den inte fram innan jul.. (kom hem från Norrland igår kväll)



PS. Alla målningarna här är helt underbara, jag är förvånad över om du inte blir rik på din konst inom en snar framtid!! :)



Hoppas du får en fin jul! Kramar

Kommentera här: