i princip klar med sjal

Igår kväll gjorde jag kväll med fyra varv kvar på sjalen, eller om det var sex varv - inte många i alla fall, jag trodde att jag skulle bli klar på en timme eller så. Ett av dom varven var ett knoppvarv, varje knopp består av femton maskor i en och samma maska - bara det varvet tog en jäkla tid alltså. Dessutom bestod varje varv av ett rejält antal maskor, så varje varv tog ett tag. Nu är klockan drygt fem, och jag är klar med sjalen (den ska bara blockas lite) - efter en hel arbetsdag av stickande, 9 avsnitt av Titans och The Carrie Diaries (det har blivit så mycket superhjältar dom senaste dagarna, jag var tvungen att bryta av med lite Carrie Bradshaw).
 
Sjalen blev bra, mjuk och mysig och blå, men det blev lite för liten, och ändå så stickade jag flera ränder än vad mönstret angav - så blir det när man stickar med tunnare garn än vad mönstret säger... Men den kommer absolut att bli använd ändå, och jag har som sagt inte blockat den än, den kommer att bli lite större efter det.
 
Nu är det dags att lägga upp maskor på första beställningen, garnet till nästa beställning levereras imorgon och jag vill börja på den så snart som möjligt, men vill göra klart den första först. Jag hade tänkt sticka på den idag, men dagen gick visst åt till min sjal istället... Tur att det inte är ett stort projekt!
 

Kommentera här: