planerar besök på byn

Jag har bitvis rätt stort kontrollbehov, imorgon tex ska jag in på byn, för ärenden och för att förtidsrösta (det går fler bussar en vardag än på en söndag), och redan idag funderar jag på vad som blir smidigast. Först började jag planera in Alice i ekvationen, men eftersom jag ska in på bibblan (där man förtidsröstar) och på ett par butiker, så måste jag ha hundvakt en stund. Det lutar alltså åt att hon får stanna hemma en stund, det har gått ok när jag varit borta i 1,5 timme, det går säkert 1,5 timme till, även om hon är ledsen.
 
Jag ska hämta ett gäng lerkrukor som jag hittat till bra pris på facebook, rätt stora, och hela 14 stycken - rätt tungt att bära alltså, så jag funderar på att ta med dra-maten. Idag fick jag besök på loppisen, och dom handlade för precis vad krukorna kostar. Perfekt!
 
 
Jag ska hämta ett paket på Ica också, en sån här rosa suckulent. En variant av just dom rosa suckulenter jag önskar mig, så den ser jag fram emot att få hem och få planterad i en egen lerkruka. Det kommer att bli så fint!
 
Te ska jag också köpa, ett eller ett par hekto. Chokladmint och svartvinbär står på önskelistan, hoppas det finns! Granne med tebutiken är Röda Korset, dit blir det en kik också - minns jag rätt så har jag två timmar att fördriva innan jag kan gå på bibblan. Och väl där hoppas jag att det går undan, så att jag hinner med bussen hem. 
 
Som sagt - jag kan inte låta bli att fundera på och planera logistiken, vad som är mest logiskt, vilken ordning som funkar bäst, vilka vägar jag ska gå, vilken busshållplats som är vettigast... Ibland vore det skönt med en mer avslappnad hjärna, som inte gör allt till ett projekt!
 

Kommentera här: