vägg nummer tre - check, och selma har hittat ett eget hus

 
Vägg nummer tre är klar! Jag fick tummen ur, satte igång ett podcastavsnitt, och så skar jag och limmade och klippte och limmade - jag hade förstås mätt fel på den nedersta raden, så jag fick skarva med en remsa nertill. Tur att det kommer att stå en soffa framför, och tur att jag inte är så jäkla kinkig...
 
 
En sista vägg är kvar, och det är ingen stor yta att tapetsera, men om jag inte vill ha samma 1-2 tapeter på alltihop (och det vill jag inte, inte när jag har haft flera att variera med på alla andra väggar) så måste jag få tag på en tapet till innan jag kan dra ut skåpet och tapetsera klart nångång. Väggsnutten på höger sida om fönstret saknar en rad, så den kommer jag förmodligen att göra klart imorgon, eller rentav idag. Oj vad jag ser fram emot att få klart allting! Och sen att få alla möbler på plats igen, få upp gardiner, hänga det sista på väggarna... En matta skulle jag vilja ha, det är ännu en sak att kolla på loppis efter. Jag har ett par ryamattor i förrådet, men jag tycker inte att dom funkar, och jag har ett par mattor i ett par säckar som väntar på kemtvätt, men jag börjar vara rädd att dom är förstörda - det är kattkiss på dom, och det känns som att det inte går att få bort om det stått för länge. Eller oroar jag mig i onödan?
 
  
Ser ni huset på linneskåpet? Det är min julkrubba egentligen, jag gjorde den för 2-3 år sedan, och efter att ha varit en krubba första året, så fick den helt enkelt fortsätta vara framme för att jag tycker att den är fin. Den brukar stå på min lilla byrå annars (byrån har flyttat nu, ut till hallen, så antingen får huset också flytta till hallen, eller så får det stå nån annanstans), men hamnade ovanpå linneskåpet när jag tapetserar om. Selma protesterar inte - ett katthus behöver inga väggar för att fylla sin funktion! =^_^=
 

Kommentera här: