painting my christmas tree red, painting my christmas tree red... ♪♫♪♫

Igår kväll så passade jag på medans det inte var så kallt och hyfsat vindstilla, och så målade jag min lilla Alice-julgran. Alice som i Underlandet, inte som i min lilla vovve, alltså. Den röda färgen spred sig överallt, så nu är granen mer röd och rosa än röd och vit, men med pynt i så blir det säkert bra ändå. Jag provpyntade lite, medans jag ändå hade granen framme, det kommer att bli bra, bara det blir mindre glest med grejer! Drömmen är att klä granen med verk av konstkompisar, men till att börja med så tager jag vad jag haver. Dom små flaskorna jag loppisfyndade, flamingosljusslingan, lite minispelkort... På Dollar Store borde jag kunna hitta vita rosor att måla röda... Jag hoppas på att hitta en teservis i dockstorlek... Jag vill inte sätta igång en pyntfabrik, men nånting lär jag säkert göra - det finns mycket fint i DIY-land!
 
 
Det är alltså bara en liten julgran, det känns mer än nog! Jag hade en större julgran förra året, och den bara slukade pynt! Året innan hade jag i och för sig tre minigranar, den större granen, och en fullstor gran, alla var dekorerade, och alla var knökfulla - jag har lite pynt i gömmorna...
 
 
 
 
Musen i tekoppen har Sarah/themuppet gjort, den stora med Alice, Kaninen och  Cheshirekattens leende har Anna/kosmicgirl gjort, och Aliceprofilen i trä har en tjej på facebook gjort, tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn. Jag hoppas som sagt på fler pynt av konstkompisar, och så vore det trevligt om jag nån gång lyckades få tag på "riktiga" köpta dekorationer också, från Disney och Japan osv. Mirakel kan ske, så nån dag, så! Men än så länge är det så här långt jag har kommit på min Alice-gran - den är sprejad, och jag har tre fantastiska unika prydnader. Det kunde ha varit mycket värre!
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Det är ju mycket coolare att göra själv...

Svar: det är sant, det är coolt. men det är coolt när andra har gjort enkom till en själv också, och ibland är det trevligt när man ser något riktigt fint hemma hos någon annan, och så går det faktiskt att köpa. men min ekonomi brukar tyvärr begränsa mig till hemmagjort, allt annat är en bonus! ^_^
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Du är så klok 😊

Svar: tack, tack! :D
Miss Kitten Heart

Kommentera här: