fredagsfavoriter - en granny chic jul

Egentligen stod min klocka på sju idag, men jag har knappt sovit inatt, och från fyra så har jag varit vaken, vid sex-tiden så klev jag helt enkelt upp. Jag ska gå till bussen om drygt en timme, men innan dess så tänkte jag hinna med lite fredagsfavoriter. Om man ska vara petig, så är det inte mina favoriter från veckan som gått, utan från mitt pinterestande nu inatt...
 
Jag började kika efter Halloween och jul med granny chic-känsla (svårt att hitta det förra, lätt att hitta det senare), och kom på att det inte är så långt till jul - två månader bara! Och ännu mindre om man ska räkna ner till december och första advent (och jag har fortfarande inte Halloweenpyntat, och oktober är snart slut - så går det när man drar ut på fixandet som ska till innan pyntandet), faktum är att det är dags att börja med julpyntet (och julklapparna) redan nu om man ska skapa dom själv!
 
Så morgonens favoriter är juliga dekorationer med känsla av granny chic, men som utan problem passar in i vilken jul som helst. Granny chic för mig är väldigt garnrikt, därav en massa garn-DIY:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle vilja virka en massa julpynt i år, och göra några girlanger, och kanske rentav ännu en krans (för jag har bara tre kransar redan...), men dels hade jag ju bara tänkt ha en liten Alice i Underlandet-gran (den planen kanske förändras, jag tar kanske rentav in en äkta gran, eller tall - jag har en liten tall på gården som skulle vara jättefin att julpynta lite), dels så har jag planerade julklappar och en lillgröt att sticka. Två av systersönerna ville ha ******, och det gör jag gärna till dom. Å andra sidan - dom är inte så gamla än, stickat i julklappspaket kan lika gärna vara döden, men jag räknar med att dom får roligare julklappar av alla andra. ^_^ Så planerad stickning först, så kan jag nöjessticka och -virka sen!
 
Och å igen - jag har ju lite idéer för Halloweendekorationer också, men det får gå som det går med det. Det blir Halloween fler år!
 
 
Och ett sista å - en dagens soundtrack, som passar alldeles utmärkt till dagens favoriter!
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Önskar dej lycka till! Jag står väl där igen runt den 23:e, haha

Svar: tackar! jag har tyvärr inte köpta julklappar som alternativ, det är att göra själv eller ingenting alls. eller ja, ifall jag hittar något secondhand. en jul stickade jag sockar till hela familjen - jag var rätt less på att sticka sockar ett tag efteråt... ^_^
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Underbart! Jag hade blivit görglad för sockar, eller blir, mamma stickar=)

Svar: jag blir också glad för sockar, och annat handgjort - som en skapare och handarbetare själv, så uppskattar jag mycket att få det av andra, jag vet hur mycket jobb och tid som ligger i det!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: