ett års hårväxt

Idag är det den 14 oktober, och när jag var ute med Alice vid 8 - halv 9 i morse så var det nästan 17 grader ute. Plusgrader, alltså! Det blåser på rätt bra, men det är varma vindar, så det är bara skönt - det känns mer som i april än som i oktober! Egentligen så borde jag passa på att vara ute idag och vinterfixa trädgården, men det tänker jag inte, bara om jag råkar ha en massa överskottsenergi när dagen börjar ta slut. Prio nummer ett är tapetsering - jag tog in Halloweenpyntet när jag var ute med Alice, och ser fram emot att pynta. Reflektion - oj vad lite Halloweenpynt jag har... Jag har åtskilliga lådor med julpynt, och en enda liten låda med Halloweengrejer. Å andra sidan så har jag en del halloweeniga saker framme året runt, två stora dödskallar tex och min häxhattsgirlang. You say Halloween, I say home decor... ^_^
 
 
 
Det har gått ganska precis ett år mellan dom här två bilderna - helt nysnaggad på ena, helt oklippt på den andra, mitt hår har fått växa orört i ett år. Att det ser helt galet ut, det bjuder jag på - jag satte upp det i hästsvans nytvättat igår, och jag gjorde bara mitt bästa för att dra ut det någorlunda nu. En annan annorlunda sak - mina glasögon. Glasögonen på övre bilden gick tyvärr sönder (glaset flyttades över till paret på den nedre bilden, så på sätt och vis så lever dom kvar), och jag saknar dom, jag trivdes jättebra i dom. Jag har två par glasögon till, ett par trasiga och ett par som jag aldrig trivts med, båda ska få blir till nya glasögon, bara jag hittar nya bågar att flytta över glasen till. Har man en bra optiker, så är inget omöjligt!
 
Tillbaka till håret - vad säger ni? Snagg eller långt? Jag trivdes superbra i det superkorta, men tycker samtidigt om mitt hår när det är långt, och den allra jobbigaste mellanlängden har jag redan passerat, nu kan jag dra upp håret i en (väldigt liten) tofs. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig! Under tiden jag funderar, så låter jag det helt enkelt vara, så ifall jag i slutänden behåller håret långt, så är jag en bit på väg. Det känns som en helt ok lösning!
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Snagg verkar så skönt! Men jag säger hår...

Svar: snagg är superskönt och superlättsamt, men långt hår är nästan lika lättsamt... ja, förutom klippdelen - det fixar jag själv med trimmer när jag är snaggad. men hår är fint det också, och det går att sätta upp och fixa med det... imorse tog jag nästan fram trimmern, men förblev till slut hårig ännu en dag... :D
Miss Kitten Heart

Kommentera här: