avloppsvatten och godislängtar

Om jag vetat hur tomt det var i skåpen hemma när jag var i stan i tisdags, så skulle jag ha spenderat några färre kronor på loppis, och några fler kronor på basvaror. Nu håller jag på att äta upp det allra sista, och det är inte speciellt flådigt och det är inte speciellt gott... Eller jo - jag dricker varma koppen fruktsoppa nu, det är rätt gott faktiskt!
 
 
Till lunch åt jag väldigt tidsenlig soppa (dvs den såg väldigt halloweenig ut - som avloppsvatten med mystiska saker flytande i), grönkålssoppa brukar vara väldigt gott, klimpsoppa brukar också vara väldigt gott, men idag så blev det bara kattskit av alltihop. Ja, eller avloppsvatten då... På torsdag ska jag in på byn igen, jag har tid hos Arbetsförmedlingen. När bussen är betald så har jag ca 20 kr att slå mig loss på - när allting behövs, så är det svårt att välja vad jag ska köpa, när pengarna bara räcker till en sak. Det lutar åt att det blir lite godis, för det är det som skulle göra mig gladast. Japp, en gång sockerberoende, alltid sockerberoende...
 
En annan sak som skulle göra mig glad, är att sova en stund på soffan - jag sov knappt något alls inatt, och jag är helt slut nu. Jag är så trött att hela kroppen gör ont, men somna lyckas jag inte. Och jag längtar knappt till att lägga mig i kväll, för risken är överhängande att jag sover precis lika lite inatt...
 
Jo, faktiskt - godis blir det nog på torsdag, jag längtar redan nu, det känns som det enda som är något att se fram emot den här veckan. Blandat lösviktsgodis - Bubs av alla sorter, saltlakrits av alla modeller, söta och syrliga sega, hårda med pulver i, skumgodisar, lite choklad - å vad kroppen skriker efter det!
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Men hjärtat! Tjugokronor låter så där att leva på, men jag hade också valt godis;) Hoppas påfyllning i plånboken kommer snart!

Svar: jag har saker att lägga ut till försäljning, bara jag tagit kort, tagit mått osv, dom borde dra in lite. bara jag får tummen ur! jag är rätt van vid att leva snålt, men den här gången var jag inte riktigt beredd, jag trodde att jag hade mer i skåpen. men det löser sig, det gör det alltid! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: