trolltider

Frågar man vilken som är den bästa julkalendern genom tiderna, så brukar man få två svar - Teskedsgumman eller Trolltider, förmodligen beroende på ålder (yngre svarar Greveholm, gissar jag). Jag kan inte tänka mig att jag inte sett Teskedsgumman, men jag har inget minne av den (jag har den i samlingen, så jag borde absolut se den), så för mig är svaret solklart - Trolltider är min absoluta favorit! När jag var liten så gillade jag Stjärnhuset, den har jag försökt att se igen, men tycker att den är dödstråkig, likaså Lille Luj och Änglaljus, som jag faktiskt också tyckte om då - Trolltider däremot tittar jag fortfarande gärna på! Två julkalendrar till har lagts upp på SVTs öppna arkiv, men Trolltider finns förstås alltid att se, och jag tycker att den sista söndagen innan första advent, fem veckor (och en dag!) till julafton, och jag har slagit in den första julklappen - den här dagen är en alldeles utmärkt dag för Trolltider!
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Men ja, den var så mysig!!

Svar: supermysig!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: