dieselråttor & sjömansmöss

Det blir en loppislördag sedan idag, jag hittade en del i Östersund, och så har jag köpt några saker på facebook och tradera. Men innan det, så blir det den första installationen av flera - som nedräkning till jul, så tänkte jag dela med mig av mina favoritjulkalendrar (helt utan inbördes ordning). Bland det mysigaste jag vet med julen, är julkalendern på tv, och jag har en samling med kalendrar på DVD som plockas fram när jullängtan slår till. Jag brukar oftast börja spela igenom samlingen vid den här tiden på året (även om jag kan titta på julkalendrar mitt i sommaren om längtan slår till!), och i år delar jag som sagt julkalendernedräkningen med er. Den första kalendern är Dieselråttor & Sjömansmöss, av den enda anledningen att den inte är speciellt julig. En mjukstart, helt enkelt!
 
 
Det brukar alltid finnas julkalendrar att se på SVT:s Öppet Arkiv, nu är det nio kalendrar, men det brukar bli fler när det närmar sig jul. Dieselråttor & Sjömansmöss finns tyvärr inte att se i Öppet Arkiv nu, och hela serien finns inte heller på youtube, men om ni har mindre bråttom än mig att titta på julkalendrar så brukar det som sagt bli fler tillgängliga på Öppet Arkiv i december, och så brukar det finnas julkalendrar att köpa på DVD när julen närmar sig om man som jag tycker att livet blir lite bättre när man har ett gäng julkalendrar till hands.
 

Kommentera här: