här bor jag

Ett av mina favoritprogram är Vem bor här?, och jag brukar vara lite bitter över att jag missat att söka. Inte den här gången - jag har skickat in mitt hus inför nästa säsong, håll tummarna för att jag kommer med! Vare sig jag gör det eller inte, i sommar är mitt mål att måla klart kök, hall och trapp, och att göra klart staketet, det är inte alltför ouppnåeligt tycker jag! Mitt första trädgårdsmål för i år, var att flytta rabarberplantor, och det är redan gjort (nu ska jag bara vänta på att dom växer på sig, så att jag får skörda lite rabarber!), dessutom har jag köpt en skvätt bensin, så jag kan klippa gräset. Att göra klart staketet är ett lite större jobb, det involverar grävande, betonggjutning och snickerier (för jag måste göra om grinden), så jag får se när det blir gjort. I sommar är som sagt målet! Blir jag antagen till Vem bor här? så vill jag ha det så fint jag kan, blir jag inte antagen så vill jag ändå ha det fint!
 
 

Kommentera här: