närkontakt med katt

Inatt har jag inte sovit många timmar i sträck - Alice behövde ut två gånger, jag har ont i foten (kan en stukning komma flera dager efter att man ramlar?), och när jag till sist vaknar (alldeles för tidigt) så brukar det vara hopplöst att somna om.
 
Jag menar, att vakna till den här synen! Jag är helt för kroppsbehåring, jag rakar ingenting, men det finns gränser!
 
Eller nä, det var ju bara tippen på Beppes svans som hamnat under min arm! Den är superlurvig, precis som den ska vara på en skogkatt! Beppe vill alltid ligga närmast, ligger Alice bredvid mig, så klämmer sig Beppe in mellan, eller ovanför, hon är väldigt revirhävdande. Märkligt nog, så håller hon sig oftast för sig själv på dagarna, jag ser inte mycket av henne. På nätterna däremot, då ska hon vara så nära som det bara går. Hårigt, absolut (jag ser fram emot våren, katterna lossar mycket mindre päls när dom är ute om dagarna), men så mysigt!
 

Kommentera här: