en härlig dag i stan!

Igår var jag och Alice, Maria och hennes barn in till Östersund, för att umgås med Susanne och hennes barn ett tag. Supertrevlig dag blev det - inget konstigt, det blir det alltid! Vi hängde hos Suss i några timmar, ungarna lekte en massa, vi surrade en massa, åt mumsig wok till lunch... Sedan for vi in till stan och åt middag på Vezzo, jag som varit sugen på falafel länge åt en falafel-"burgare" med strips. Dom andra är rätt lyriska över Vezzo, jag är inte fullt lika imponerad. Maten går absolut att äta, men en liten burgare med några falaflar och lite grönsaker på för 95 kr - det lever inte riktigt upp till hypen, tycker jag. Jag äter mycket hellre en vanlig falafel i pitabröd för en tredjedel av priset. Dom andra var dock supernöjda, och jag lyckades övertala resterande systrar till en sväng på Hemmakväll också. Enda problemet med Hemmakväll, är deras pris, och deras enorma påsar - trots att jag gjorde mitt bästa för begränsa mängden godis, så blev det mer än jag tänkt, och för 9.90 kr/hg så blir det fort dyrt...
 
Men annars, bortse från mitt gnäll över mat och priser, vi hade en fantastiskt trevlig dag, jag önskar att vi kunde göra det oftare!
 
Å, och Suss rensar ut hemma lite då och då, jag kommer ofta hem med grejer som hon inte vill ha kvar längre. Den här gången blev det en kasse med CD-skivor! Hemma spelar jag bara spotify, men i bilen spelar jag CDs, och jag börjar vara less på dom jag har. Nu har jag en massa nytt, och en massa nygammalt (dvs sånt som jag själv haft på skiva förr) - en hög med Lisa Ekdahl och Guns n'Roses, best of-skivor med bland annat Madonna, Cher, Dolly Parton, David Bowie och Johnny Cash, ett par Absolut Rock, och en massa mer. Nu vill jag nästan åka på roadtrip, bara för att få spela igenom en massa av skivorna! Tack snälla Suss, jag ska verkligen slita dom med hälsan! ^_^
 
 

Kommentera här: