det går ont

Ibland går det helt enkelt inte som en vill... Idag började jag sy på blusen jag pratade om igår, den som jag klippte till för ett par år sedan. Det gick inte så bra...
 
 
Det här är blusens framsida, det gammalrosa är bottenfärgen, det blå en trekantig infällning. Som synes, så blev det inte så bra när jag sydde ihop dom... Det finns några alternativ - att sy en söm mitt på framsidan, under triangelns spets där det är för mycket tyg. Att sprätta upp och testa en ny variant när jag syr ihop dom. Eller det jag lutar åt - att klippa ut en ny framsida, och skippa trekanten. En U-formad infällning skulle absolut funka! Å, variant fyra - en volang längs v:et, det skulle kunna funka också, i kombination med att sprätta upp och sy om.
 
Men. Symaskinen lade av... Undertrådshållaren bråkar, jag får inte till det själv, så jag lär vara tvungen att lämna in den på reparation. Symaskinen skulle må bra av en ordentlig rengöring också, så en reparation vore inte helt fel. Kostnaden däremot är väldigt fel...
 
Att sy är alltså inget alternativ, jag får nöja mig med att sticka sockar. Jag har kommit halvvägs ner på benet, och inser att garnet inte kommer att räcka... Japp, det går bra nu... 
 
Så just nu ska jag se klart på Project Runway säsong 14, och sen gå ut med Alice, och njuta av vädret medan det fortfarande är lite dag kvar. Å vad jag längtar efter att få plocka fram vårigare jackor och skor!
 

Kommentera här: