årets andra överraskningspaket

Mitt andra överraskningspaket för i år har nått sin mottagare, och jag kan alltså visa upp vad jag skickade! Som jag sagt förut, vi har riktlinjer för vad paketen ska innehålla - huvudsaken är det egenhändigt skapade, det ska vara tillräckligt stort, och handgjort till just mottagaren (inte plocka gamla grejer som vi inte blivit av med, alltså), och efter mottagarens önskemål. Sedan något slags konstmaterial (eller vad mottagaren nu önskar, jag önskar mig gamla böcker och kuriositeter istället för konstmaterial), något gott att äta och något att dricka. Allt som sagt beroende på vad mottagaren önskar - vi fyller i en lista med vad vi vill ha/inte vill ha och vad vi kan göra till våra partners. Det hela går ut på att göra något speciellt för en annan människa, och det är den största anledningen till att jag är med på såna här swappar. Att få är också fantastiskt roligt, förstås, men det roligaste (och läskigaste!) är att skapa till någon annan, att fundera och komma på sånt som förhoppningsvis gör den andra glad. Jag är alltid nervös innan paketet nått fram och öppnats, jag hoppas alltid att mottagaren ska tycka om sitt paket, men man kan aldrig så noga veta. Att få det bekräftat är verkligen en tyngd som lyfts från axlarna!
 
Nu är det förresten dags för vinterns sista paket, och jag har funderat på det i två veckor, utan att bli klokare (det ska skickas den sista mars senast) - mottagarens önsketeman är inga som jag har speciellt lätt för, det är mycket djur av olika slag, och djur är jag inget vidare på. Särskilt inte realistiska djur...
 
Men tillbaka till februaris paket! Jag slog in det i det vintrigaste papperet jag hade (det med husen), och det med rosor matchade så bra, att det också fick hänga med på ett hörn.
 
Jag skickade lite konst, lite te, lite collagematerial, choklad och ett tepåsefat.
 
En liten tavla på duk, den är ca 12x16 cm eller så. Collage, akrylfärg och found poetry.
 
Fyra ATCs, där jag utgått från Madame X av John Singer Sargent, mottagaren samlar på tolkningar av den målningen. Jag målade motiv valda från mottagarens önskelista, så ifall hon tycker att sambandet med Madame X känns för svagt, så kan dom ändå passa in i hennes samling.
 
Förresten - profiler är det jag tycker är allra svårast att måla, så det här var väldigt bra träning!
 
Jag letade igenom gömmorna, och hittade collagematerial - sidor ur böcker, gamla lånekort, gamla frimärken, bokmärkeskatter... Jag skickade också blanka ATC-kort, men dom kom inte med på bild...
 
Te, också från gömmorna (eller från tehyllan i alla fall), mörk choklad, och så ett litet fat med ett par i jämtlandsdräkt. Jag tyckte att det var en kul (om än kitschig) grej, det är alltid kul att skicka något lokalt, ännu bättre om det är något som faktiskt kan användas. I mitt julpaket skickade jag också en tallrik på Jämtlandstema, det verkar bli lite av en vana - jag har faktiskt ett till sånt här litet fat kvar, som jag också ska ge bort...
 

Kommentera här: