å så trött

Usch vad jag är trött idag, jag har redan hunnit med två tupplurar på ett par timmar var, och jag längtar tills det är kväll och sängdags. Jag har såna dagar, ibland blir dom flera på raken, ibland är det bara nån enstaka. Just sovandet på soffan har jag inget emot, men att jag knappt orkar hålla mig upprätt är förstås inget vidare. Idag hoppas jag att det bara är en reaktion på igår - halva dagen hälsade jag och Alice på hos Karin, på eftermiddagen kom Sigrun, Maria, Colin, Mio och Pepsi (hunden) och hälsade på, jag blir gärna slut av att träffa folk. Likaså känns det i kroppen att promenera i halv storm och att skotta ihoppressad snö som väger bly, det blir rena rama träningspassen av sånt.
 
Annars tänkte jag att igår var ett tecken på att all otur äntligen vänt - först bjuder Karin in oss på frukost, sedan kommer Sigrun och Maria och gänget med fika (äppelpaj!) och en massa mat, båda helt out of the blue, båda otroligt välkommet (jag har inget stort umgänge, dom jag har är guld!). Och när jag senare ska plocka fram det sista paret sockar jag har att sticka klart, så hade jag redan stickat klart det - det var bara kvar att fästa garn. Fast sen rundar jag av kvällen med att halka omkull när jag går ut med Alice, jag slog mig inte mer än att jag skrapade upp knät under bilen (benet gled under bilen, ryggen for in i snödrivan). Å, och just nu börjar det snöa, fast det är förstås inte bara min otur... Våren, vart är du?
 
Så idag bor jag på soffan, jag orkar inte laga mat, fast jag har en massa gott i kylen, jag har bara haft datorn på för bakgrundsmusik, för till och med en film/serie är för jobbigt. Det är en evinnerlig tur att det funkar att läsa! Nu dricker jag bara en kopp te, innan jag lägger omkull mig igen, det riktigt drar i kroppen...
 
 

Kommentera här: