regn, prylar till salu, skatter från naturen och hållbart DIY

Äntligen börjar jorden vara ordentligt genomregnad! En lagom balans mellan sol och värme och regn, så blir det nog bra i slutänden! Lite jord bara, så jag kan plantera tomater, gurka och marockansk mynta, och lite bensin så gräset kan klippas! Jag kan göra litegrann innan dess dock, tex så kan jag få upp mina stackars rosenbuskar från backen, så riskerar jag inte att gräsklippa dom. Vinbärsbusken skulle också behövas stöttas, den är stor och den väller en del!
 
 
Jag håller på att prissätta en massa loppisgrejer, så att det bara är att fylla hyllorna sen när dom är uppe. Jag samlade också en påse med grejer till slöjdmässan, Karin påminde mig om den. Bland annat blusarna jag sydde för två år sedan, det känns lite i hjärtat att sälja dom, men chansen att jag nånsin kommer i dom är liten.
 
Igår var Sigrun, Maria och ungarna förbi med fika, dessutom fick jag ett par burkar rabarbersaft och en burk hjortronsylt - rena rama guldet! Dessutom blev det bullar över som stoppades i frysen - att stoppa mat i frysen eller att spara i flaskor och burkar gör att jag känner mig rik! Jag hoppas på mycket sånt i sommar! Jag väntar på att älgört och rallarros ska blomma, och att bär ska mogna, det är lite paus i konserveringen nu. Och så skulle jag ha varit till Maria - jag får plocka rabarber hos henne, och rabarber går det inte att få för mycket av!
 
Jag har stickat en liten hög med disktrasor, nu ska jag göra några nätpåsar som omväxling. Jag har en del bomullsgarner och lite lingarn som legat länge, det ska användas upp är planen! Jag kom också att tänka på - om det inte finns böcker med zero waste-DIY-projekt, så borde det skrivas såna! Väldigt mycket i tiden!
 

Kommentera här: