loppisfix och russinbullar

Projekt Loppis på dasset går framåt - jag har börjat prismärka saker (tror inte att allt kommer att rymmas, å andra sidan är det bra att kunna fylla på om jag får sålt saker), jag har börjat klippa gräset på väg till dasset (fast bensinen tog slut innan jag var klar), jag har börjat såga till hyllor... Slogs med myggor gjorde jag också, dom är bland det mest irriterande jag vet! Innan jag börjar skruva upp hyllorna så måste dasset städas ur, det står lite saker där, och det är massor med damm, skräp, spindelnät osv som måste sopas bort. Dessutom funderar jag på en lösning för att kunna hänga lite kläder, det är mer överskådligt än att ha dom i en låda eller nåt. Fast jag har så mycket stickat, så en låda är förmodligen det smidigaste ändå. Måste fundera lite på det!
 
 
I brist på bröd och sånt hemma (och för att det är gott!) så bakade jag russinbullar. Receptet är från 50-talet, och väldigt snabbt och enkelt eftersom dom är gjorda på bakpulver. Bara att slänga ihop när man är sugen! Gott till en kopp te!

Kommentera här: