en grön trapp som ger mycket huvudbry

Jag började måla i trappen igår kväll, och fortsatte i förmiddags, men sen har jag tagit paus resten av dagen - nästan alla mina projekt kommer till en punkt där jag ifrågasätter mitt omdöme, och här kom den punkten nästan på en gång... Två detaljer gör det väldigt svårt att föreställa mig hur det blir - färgen täcker väldigt dåligt, så nu ser det ut som en dålig 90-talslasyr, och färgen är alldeles för blank, trots att det bara är en halvblank färg, dvs vanlig snickerifärg. Sen är jag skeptisk till själva färgen också, jag vet inte om det är att nyansen är fel, att den är för blå, eller om den helt enkelt är för mörk. Jag kommer dock att vara tvungen att köpa mera färg, det krävs tre lager för att det ska täcka, så nästa hink kommer att bli matt, och så ska jag fundera på nyansen också. Det kan dessutom vara så, att det funkar bra i köket, men jag har inte hunnit dit än.
 
 
Ojojoj, så suddig bilden blev... Jag orkar inte ta några fler bilder nu, kanske fixar jag det senare... Som sagt, så täcker färgen väldigt dålig, den är väldigt tunn, det är som att måla med hårbalsam typ. Den är också väldigt mörk, jag vill inreda mörkt, men kanske inte fullt så mörkt... Eller så är det nyansen som stället till det, den känns väldigt 70-talsgrön (jag hade ungefär den grönfärgen på skåpluckorna i sista lägenheten jag bodde i i Nynäshamn, jag tyckte inte illa om den direkt, bara att den var för blank, den också), eller så är det som sagt helt enkelt att den är för blank. Den gröna färgen är jättefin i burken, och jättefin på den här bilden, så jag lutar åt att det är blankheten som ställer till det. Men jag ska måla mer innan jag bestämmer mig för om det faktiskt funkar till slut, eller om jag måste tänka ett varv till. Och hur det än blir, så kommer trappstegen att förbli blanka, så är det lättare att torka av dom. Att två trappsteg är målade är en olyckshändelse, jag råkade tippa ut hinken... Oops! Men just att det just nu känns mest fult, gör att jag inte är superpepp på att fortsätta måla...
 
Annars har jag haft svårt att dra mig från soffan, dels för att jag är trött (förstås, som vanligt, sov alldeles för lite inatt), men mest för att det öppna fönstret gör att det fläktar skönt. Eller gjorde det tills nyss, i alla fall... Dessutom så kom jag på varför jag mår lite knepigt just nu, mina antidepressiva tog slut i torsdags, jag beställde nya på nätet, dom är på väg, men jag glömde att det var helg emellan... Tre dagar utan är nog för att abstinensen ska börja ge sig tillkänna. Imorgon borde dom vara här, det ser jag fram emot, även om det sedan kommer att ta ett par-tre dagar innan jag mår som folk igen.
 
Fick ett knasigt hamburgersug idag också, och jag hade fått tag på hamburgare till middag om jag hade försökt, nu bestämde jag mig för att spara dom pengarna istället. Ja, pengarna finns faktiskt (!!!), men jag kom fram till att det är annat som är högre prioritet - som sagt så behöver jag mera målarfärg, och så behöver Alice gå till veterinären och fixa en tand. Istället så blir det spaghetti till middag, det funkar det också. Inte lika gott kanske, men mycket billigare. Kom förresten på - jag får pengar om fyra dagar, och räknar inte ner i panik. Loppisen var en lysande idé, om jag får säga så själv!
 

Kommentarer:

1 Jessicapersikan:

Jag tycker färgen är för mörkgrön. Gillade dina klara färger som du brukar använda. En ljusare klarare grön tycker jag.😊😊💚

Svar: planen är att det ska vara en mörk färg, så om jag väljer nånting ljusare till det sista varvet så blir det inte mycket ljusare. inte blir det klarare heller, utan mer mossgrön - lite gråare, lite dovare, tror jag. dom klara färgerna hade sin tid, nu är det tid för mörkt och murrigt och mysigt! du får komma och kika nånting, det är fint irl, jag lovar! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: