te-nörderier

Jag ska uppenbarligen sluta att lova saker, för jag kan ändå aldrig hålla dom... Dessutom börjar det bli läge att ge bloggen en ny underrubrik: en blogg om te... Jo, ett till inlägg om te, och ett till inlägg om muggar, trots att jag lovat att jag skulle lugna ner mig med muggarna. Vad ska jag göra, när jag hittar nätbutiker med världens roligaste muggsortiment? Jo, jag vet - kombinera med en nätbutik med matchande tesortiment, förstås! Och först av allt, börja med att tipsa om en youtubekanal, som jag själv alldeles nyligt hittat, en kanal med fokus på - *tadah!* - te! Ett par av hennes videos kom upp som förslag när jag tittade på tekanne- och muggsamlingar, och jag fortsatte att titta vidare på hennes kanal, och det var helt fantastiskt trevligt att hitta en som är lika tenördig som mig! Miss Mary Lu heter kanalen, kika ni också, vetja! Det var hos henne, som jag hörde om både Geeky Teas och Think Geek (jag länkar direkt till te-/mugg-avdelningarna), och numera är min oändliga önskelista ännu oändligare...
 
Blended with senna leaf, licorice root, green rooibos tea, orange peels, chicory, aniseed, slippery elm, pu erh tea & ginger root.

Absinthe doth make the dreadful heart grow fonder.

 
 

I. Am. The Pumpkin tea.

 
Och så en Tardis-tekanna, för att runda av - Geeky Teas har inte bara te, utan också en massa annat geeky, te-relaterat och annat. Jag jobbar på att bli ett Dr Who-fan (det går framåt, jag säger bara David Tennant ♥!), det skulle dock inte krävas speciellt mycket jobb för att älska den här Tardis-kannan!
 
Jag nämner alltså teer från mina favoritserier/-filmer, det finns teer inspirerade av Sherlock Holmes, Adventure Time, Super Mario, Deadpool, Star Trek, allt möjligt, många som jag inte har någon aning om vad dom syftar på. Jo, jag kan ha något av ett tunnelseende, och nej, jag hänger inte med på allting som skrivs eller filmas.
 
 
 
Som synes, så dras jag just nu till dom mest o-muggformade muggar jag kan hitta! Såna som kanske är roligare att titta på än goda att dricka ur (Tardis-muggen tex, fyrkantiga muggar bara tigger om att spillas ur när en dricker), men som jag ändå hemskt gärna vill ha. Skulle jag råka börja samla på muggar "på riktigt", så är det såhär min samling skulle se ut - fina muggar som jag kan ha framme, som är roliga att titta på, och så några som kanske inte är lika roliga, men goda att dricka ur. Think Geek har "vanliga" muggar (med nördmotiv, förstås) också, alla delar inte min smak och mitt tycke och min svaghet för muggar som ser ut som dinosaurier eller tidsmaskiner eller trolldryckskittlar. Och jag, som inte är ett Super Mario-fan, jag blev förälskad i skorstensmuggen!
 

Kommentarer:

1 Helena:

Själv blev jag ett Doctor Who-fan så fort jag sett första avsnittet ("Rose") med Nionde Doktorn för snart två år sedan. :) Jag såg alla avsnitt med Nionde till Tolfte Doktorn, och sedan tittade jag från början på alla tillgängliga avsnitt från Första till Åttonde Doktorn -det tog ungefär ett år sammanlagt. Sedan såg jag om Nionde och Tionde Doktorn. Nu är det en oändlig väntan på Trettonde Doktorn, vars säsong börjar någog gång i höst! :)

Svar: jag började också med 9:e doktorn, men jag är inget jättefan av honom, eller manusförfattarna, eller vad det nu är som skavde. 10:e doktorn tycker jag mycket bättre om, och avsnittena blir på det stora hela bättre och bättre (det jag såg senast var rätt bläh, och det har en fortsättning, så jag drar mig lite för det). 13:e doktorn ser jag också fram emot (det är den som är en kvinna, visst?), det är mycket därför som jag vill ta mig igenom säsongerna dit - en kvinnlig doktor låter helt fantastiskt!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: